Բաքվի պաշտոնյաները վերջերս պնդում էին, որ քանի որ Հայաստանը չի համաձայնում իր տարածքում միջանցք բացել դեպի Նախիջևան, Բաքուն պայմանավորվել է Իրանի հետ, և բոլոր «կոնֆետները» հասնելու են Թեհրանին։
Բաքուն ակնհայտորեն բլեֆ է անում, քանի որ այն «միջանցքը», որը Բաքուն, Մոսկվան և Անկարան պատրաստվում են բացել Մեղրիով, պետք է լինի արտատարածքային։ Սա նշանակում է, որ այն կգտնվի ոչ թե Հայաստանի, այլ ՌԴ ԱԴԾ-ի վերահսկողության ներքո, բացի այդ, այդ միջանցքը փակելու է ճանապարհը, որը Իրանը Հայաստանի և Վրաստանի տարածքով կապում է Եվրոպայի հետ։ Դժվար թե Իրանը համաձայնել է Բաքվի համար «միջանցք» բացել ռուսական ԱԴԾ հսկողության ներքո, ուստի այս առումով իրանական միջանցքը չի կարող փոխարինել «Զանգեզուրին»։
Այդ դեպքում ինչո՞ւ է Բաքուն հնազանդորեն խոնարհում աչքերը և ասում, որ համաձայնության է եկել Իրանի հետ։ Վերլուծաբաններն ասում են, որ Բաքուն նվազեցնում է շահագրգիռ կողմերի զգոնությունը և պատրաստվում նոր ռազմական գործողության։ Այն դեռ չի ձեռնարկվել, քանի որ Բաքուն չունի հաջողության երաշխիքներ։ Մոսկվան չի կարող երաշխավորել, իսկ Իրանը ակնհայտորեն դեմ է դրան։ Բայց ամեն ինչ կարող է փոխվել՝ կախված Մերձավոր Արևելքում տիրող իրավիճակից։
Ըստ երևույթին, դրա հետ էր կապված Իրանի արտգործնախարար Հոսեյն Ամիր Աբդոլլահյանի վերջերս Հայաստան կատարած այցը։
«Թեհրանն աջակցում է Հարավային Կովկասում կայուն խաղաղության հաստատման և Հյուսիս-Հարավ տարանցիկ ճանապարհի գործարկման գործընթացին։ Իրանը ողջունում է նաև Հայաստանի վարչապետի առաջարկած նախագիծը, որը ներկայացված է որպես «Խաղաղության խաչմերուկ»։ Մենք պատրաստ ենք հետևողական լինել Հյուսիս-Հարավ տարանցիկ երթուղու զարգացման գործում»,- ասել է Հոսեյն Ամիր Աբդոլլահյանը:
Իրանցի նախարարը ոչինչ չի ասել, թե խաչմերուկում ո՞ր ճանապարհն է հատվելու Հյուսիս-Հարավը և ինչ ռեժիմով է լինելու հատումը։ Չնայած հենց այս հարցն է որոշիչ տարածաշրջանում։ Իրանը զգուշացնում է, որ եթե «խաչմերուկը» խանգարի Հյուսիս-Հարավ մայրուղուն, ապա խաչմերուկ չի լինի։
«Միայն տարածաշրջանային երաշխավորների շնորհիվ հնարավոր կլինի ապահովել խաղաղություն և անվտանգություն»,- ասել է Իրանի ԱԳՆ ղեկավարը՝ չհստակեցնելով, թե արդյոք Ռուսաստանը «տարածաշրջանային երաշխավորների» շարքում է։ Փոխարենը նա Իրանին առաջարկեց որպես երաշխավոր։
«Մենք խոսեցինք Հարավային Կովկասում խաղաղության և կայունության մասին և այն դերի մասին, որ Իրանը խաղում է որպես ակտիվ գործոն և կարող է ստանձնել տարածաշրջանում խաղաղության և կայունության երաշխավորի գործառույթը։ Իրանը հարևան Հայաստանի հետ պատմական հարաբերություններ ունի, որոնք ամեն օր զարգանում, խորանում և հասնում են բարձր մակարդակի»,- ասաց Հոսեյն Ամիր Աբդոլլահյանը։
Իրանը չի ասում, որ «պատմական կապեր» ունի նաեւ Ադրբեջանի հետ, քանի որ նման կապեր չկան։
Եվ այնուամենայնիվ, Իրանի և Ադրբեջանի միջև Ռեշտ-Աստարա երկաթուղային միջանցքի շինարարությունը կսկսվի 2024 թվականի սկզբին։ Ճանապարհը պետք է կապի Իրանի, Ադրբեջանի և Ռուսաստանի երկաթուղիները։
Դեկտեմբերին Իրանն ու Ադրբեջանը Աստարայի սահմանին նոր սահմանային ավտոճանապարհային կամուրջ են բացել։
2024. Հիմնադիր՝ "ՄեդիաՍտեփ" ՀԿ, Երեւան, [email protected] Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են: Կայքի հրապարակումների օգտագործման ժամանակ հղումը Step1.am -ին պարտադիր է: