Հայաստանի նախագահ Վահագն Խաչատուրյանը Իրաքի նախագահ Աբդուլ Լաթիֆ Ռաշիդին է ներկայացրել Հարավային Կովկասում կայունության և խաղաղության հաստատման ուղղությամբ Հայաստանի Հանրապետության կողմից իրականացվող աշխատանքները։ «Ես ևս մեկ անգամ ընդգծեցի տարածաշրջանային ենթակառուցվածքների ապաշրջափակման համատեքստում «Խաղաղության խաչմերուկ» նախագծի կարևորությունը»,- ասել է ՀՀ նախագահը։
Հայաստանի նախագահ Վահագն Խաչատրյանը պաշտոնական այցով գտնվում է Իրաքում, որի պատմությունը մեծապես միահյուսված է Հայաստանի պատմության հետ։ Միջագետքի հյուսիսում և հարավում գտնվող Հայաստանն ու Իրաքը մինչև Առաջին համաշխարհային պատերազմը 400 տարի գտնվել են Օսմանյան կայսրության տիրապետության տակ և 20-րդ դարասկզբին հայտնվել աշխարհաքաղաքական իրադարձությունների հենց խառնարանում։ «Մեղքը» մեծ մասամբ Բաղդադի երկաթուղին էր, որը պատրաստվում էր կառուցել Գերմանիան՝ հակառակ այս տարածաշրջանում Անգլիայի, Թուրքիայի և Ռուսաստանի գերիշխանությանը։
1900 թվականին գերմանացի ականավոր աշխարհաքաղաքական գործիչ Պոլ Ռորբախն այցելեց Միջագետք և Արևմտյան Հայաստան։ Նա եկել է այն եզրակացության, որ Հյուսիսային և Արևելյան Անատոլիայում միատարր թուրք բնակչություն ստեղծելու համար անհրաժեշտ է հայերի զանգվածային վերաբնակեցում իրականացնել Բաղդադի երկաթուղու կառուցման տարածքներ, ինչը կօգնի լուծել միանգամից երկու կարևոր խնդիր.
ճանապարհի կառուցումը կապահովվի անհրաժեշտ աշխատուժով
Ռուսաստանի ազդեցությունը Արեւմտյան Հայաստանում կթուլանա։
Մի շարք քաղաքագետներ Առաջին համաշխարհային պատերազմի հիմնական պատճառներից մեկն են համարում անգլո-գերմանական հակամարտությունը Պարսից ծոցի տարածաշրջան Գերմանիայի ներթափանցման պատճառով։
Բաղդադի երկաթուղու շբնարաությունը այդպես էլ չի ավարտվել և այն չի դարձել աշխարհատնտեսական նախագիծ։ Իրաքի բնակչությունը՝ արաբներն ու քրդերը, հմտորեն օգտվեցին աշխարհաքաղաքական հակասություններից և թույլ չտվեցին, որ իրենց երկիրը դառնա խաչմերուկ:
Ճակատագրի հեգնանքը կայանում է նրանում, որ Հայաստանի նախագահը 2024 թվականին փորձում է Իրաքի նախագահին բացատրել «խաչմերուկի» և «պարզած ձեռքերըի» քաղաքականության առավելությունները։ Պատկերացնել կարելի է, թե ինչքան է ծիծաղել Իրաքի նախագահը։