
Ի՞նչն է իրականում «ռազմավարական» դարձնում դաշնակցությունը
Որպեսզի փաստաթուղթը իրական ռազմավարական դաշնակցություն լինի, սովորաբար պետք է ունենա առնվազն այս հատկանիշներից մի քանիսը․
1. Անվտանգության հստակ բաղադրիչ (պաշտպանություն, ռազմական աջակցություն, պարտավորություններ)
2. Իրավական պարտադիր ուժ (ոչ միայն հռչակագիր կամ «համատեղ հայտարարություն»)
3. Երկարաժամկետ և ճգնաժամային պահերին գործելու մեխանիզմներ
4. Փոխադարձ ռիսկեր ու պարտավորություններ, ոչ միայն ընդհանուր ձևակերպումներ
5. Կողմերի միջև համեմատելի շահագրգռվածություն
Իսկ ինչպիսի՞ն են Հայաստան–ԵՄ, ՄԲ, Գերմանիա, ԱՄՆ փաստաթղթերը
Այդ փաստաթղթերը մեծ մասամբ՝
– քաղաքական հռչակագրեր կամ համագործակցության շրջանակներ են,
– կենտրոնացած են՝
ա. բարեփոխումների,
բ. ժողովրդավարության,
գ. տնտեսական ու ինստիտուցիոնալ համագործակցության վրա,
– չեն պարունակում պաշտպանական պարտավորություններ,
– չեն երաշխավորում անվտանգության աջակցություն ճգնաժամի դեպքում։
Այսինքն՝ դրանք ավելի ճիշտ է անվանել՝
«քաղաքական-ռազմավարական համագործակցության փաստաթղթեր», ոչ թե դասական ռազմավարական դաշնակցություն։
Ինչո՞ւ տվյալ փաստաթղթերը կոչվում են «ռազմավարական»
Այստեղ կա 3 պատճառ․
1. Դիվանագիտական լեզու – «ռազմավարական» բառը բարձրացնում է փաստաթղթի քաղաքական քաշը
2. Արտաքին ազդանշան – ցույց տալու համար աշխարհին (և այլ դերակատարներին), որ «Հայաստանը փոխում է ուղղվածությունները»
Համեմատության համար
ԱՄՆ –Ճապոնիա, ԱՄՆ–Հարավային Կորեա → իրական ռազմավարական (պաշտպանական պարտավորություններով)
Հայաստան – ԵՄ / Հայաստան – ԱՄՆ և այլն (ներկայիս ձևաչափով) → ռազմավարական լեզվով, բայց ոչ ռազմավարական բովանդակությամբ
Եզրակացություն
Ոչ, Հայաստան–ԵՄ, Մեծ Բրիտանիա, Գերմանիա, ԱՄՆ փաստաթղթերը չեն ապահովում այն, ինչ դասական իմաստով կոչվում է ռազմավարական դաշնակցություն:
Նիկոլ Փաշինյանի թուրքական ռեժիմը ստում է՝ ասելով, որ արտաքին աշխարհաքաղաքական վեկտորը փոխում է դեպի Արևմուտք։ Նիկոլը ռուս-թուրքական «հանձնում–ընդունում» գործընթացի ադմինիստրատորն է։